24 januari 2010

Nostalgi



Hittade ett gammalt spel som jag och syster spelade när vi var små. Fragglarna, Gorgerna och skräphögen kommer ni ihåg de? Grymt roligt kommer jag ihåg att vi tyckte att det var. Prislappen sitter fortfarande kvar och för det här sällskapsspelet betalade vi endast 26,50 kronor. Jag älskar att vinna, men vem gör inte det? Just spel har varit anledningen till många av mina bråk med min syster under vår uppväxt. Kortspelet Stress fick oss att nästan att ta kål på varandra, Sällskapsspelet Hotell gjorde att vi nästan bröt kontakten och Monopol kunde göra oss ovänner i dagar. Härligt med tävlingsinstinkt. Nu är vi äldre eller betydligt äldre och dessutom visare så jag ska nog utmana min syster i Fragglarna någon dag. Kanske bjuda på en meny bestående av räkcocktail i tunnbrödskorgar, Lövbiff med pommes och pulver bearnaise samt avsluta med päronhalvor gratinerade med After eight för att komma i rätt stämning. Älskar det glada 80 talet och min syster så klart♥

3 kommentarer:

  1. Åhh, låter som en resa det. Minns inte fragglarna men däremot älskade jag stress, sjukt adrenalin speedare. Det ska jag utmana dig på :-). Miss you to darling

    SvaraRadera
  2. Underbara systrar ni är. Härligt att ni har varandra. Älskar er båda massor.

    SvaraRadera
  3. Älskar dig syrran. Vi två har verkligen givit varandra gråa hårstrån, under våran uppväxt.Och skulle inte vilja leva utan dom. Du är babord och jag styrbord. Kan inte leva utan dig....

    SvaraRadera