21 januari 2010

Lasarettet

Idag fick vi åka till en läkare som fick lyssna på lillans lungor och ta ett blodprov. Det han konstaterade har väl jag egentligen känt på mig länge och det är att lilla Liv har förkylningsastma. Hon har nu fått en inhalator och en medicin mot bronkit. Å nej Jessica, Liv har inte problem med bronkit i benet utan såklart i halsen. Men måste verkligen få dela med mig när det gäller mötet med den märkligaste läkaren jag träffat. Han sa så konstiga saker, och pratade som Bengt Alsterlind ni vet han med Haik från Karlstad. Två exempel kommer här, avgör själv. Tycker du jag har så stor mage att jag ser ut som en ko? Ska jag låna lillebrors öra lite så han får ett hål där, skulle du vilja ha en lillebror med ett hål i huvudet? Vilka konstiga saker att säga till en 4 åring, även om de var menade som skämt. Ja ja nu har vi iaf fått det som behövs för att Liv ska kunna andas lättare. Och när jag frågade Liv vad som hade varit bäst idag så var det...När sköterskan stack mig i fingret å det kom blod! Min älskade tappra tjej♥

2 kommentarer:

  1. Oj tråkigt med förkylningsastma men kanske bättre än vanlig astma om man ska se det så. Hoppas hon inte har lidit bara, stackars liten :-), Hoppas allt går bra med medicinen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Liv kan få följa med mig när jag ska på koll. Igår blev jag stucken i fingret och armen. Är livrädd för sprutor.

    SvaraRadera