18 januari 2010

God morgon älskling?

Min kära sambo skulle idag, som varje vardag, till jobbet och hans mobilalarm ringde 06.50. Jag och Vide, som låg i samma säng, hade däremot sovmorgon ytterligare en timme. Det börjar med att han tydligen glömt var han lagt mobilen och när han väl har lokaliserat den så har han heller ingen koll på hur man stänger av alarmet?! Han får tillslut av det och nu är jag klarvaken Vide däremot har tydligen lyckats sova igenom det här. Sen ska han ha kläder på sig som ligger i garderoben, sådant är inte förberett dagen innan. Jag funderar på om man ska behöva lägga fram 3 högar med kläder dagen innan en hög även till min äldsta, 23 åringen! Efter att ha dragit i skjutdörrarna till garderoben och efter ett noggrant letande så hittar han tydligen det han söker och börjar sedan sätta på sig kläderna. I sovrummet, bredvid sängen! Nu vaknar även Vide. Så för att vara helt säker på att vi är vakna så tänds nu även hall lampan. Mattias säger sedan hej då till Vide och ha en bra dag älskling till mig. Kvar i hallen står en sur sambo som ser ut som ett penntroll i håret. Grrrr... Så hur har din morgon varit än så länge?

4 kommentarer:

  1. Va pa meditation igar.Somna som en stcok och vakna kl 5am. Skulle lyssnat pa kroppen och gatt upp. Nu mar man skit for att man somna om och drog sig i snagen till 10.30. Bad skin day dessutom. Kan det bli battre??puss

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis vad du menar. Jag får snoza ofrivilligt 30 min varje vardagsmorgon. Jimmys klocka börjar ringa 05.00 och min kl. 06.00. Tackar!

    SvaraRadera
  3. Jag tränar imorgon efter jobbet så borde vara där strax innan fyra imorgon om du vill träna.
    Tack för alla fina inlägg i min blogg. Du har ett stort hjärta. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har exakt samma problem. Maria väsnas så mycket hon orkar.... not!
    Men din sambo verkar ju trivas UTAN kläder så???

    SvaraRadera