05 april 2010

Sydpoolen

Vi tog med barnen och åkte till badhuset idag. Liv hon är så häftig. Hon gick rakt fram till stora bassängen och sa: Jag vill hoppa från den där! och pekar på trampolinen. Självklart ska du göra det sa jag. Så lilla Liv ställer sig i kö bland de betydligt större barnen och vuxna och väntar på sin tur. När det blir hennes tur så kliver hon rakt ut och utan att tveka så hoppar hon. Så modig, sedan klättrar hon upp och hoppar ytterligare en gång och frågar sedan om hon får hoppa från den allra högsta♥ Vide han bara log och skrattade från att vi klev in på badhuset till att vi skulle åka hem då började han gråta och ville stanna. Jag älskar också vatten och bada som barnen men hoppar inte ens från bryggkanten på sommaren. Utan jag kör den gamla kärring klassikern och doppar mig genom att försiktigt gå i för att sedan vända mig om och doppa mig genom att kasta mig baklänges på rygg. Hur gör du?

3 kommentarer:

  1. Jag vill också bada mer er. längtar till sommaren, då kan ja ta en tripp till er lite oftare

    SvaraRadera
  2. Ah fan da ar jag val oxa karring....alltid ryggen forst. Tror det beror pa att man har lite flask dar som dampar kylan...haha

    SvaraRadera
  3. Dyker från bryggan eller från kanten, gå i är ju rena döden. Modiga Liv, hon är så duktig. Även där märker man att det är Vildes typ av böna. Han är sjövild i vattnet!!

    SvaraRadera