21 februari 2009

Sten, sax eller påse

Vaknade i morse och det stod 14 minus på termometern...herre gud! Jag är inte gjord för att bo i det här klimatet som Sverige har. Kroppen är torr på varenda fläck som går att vara torr på. Hjälp! Ingen av oss är speciellt pigg på att kliva upp ur sängen på morgonen så därför "klunsar" vi om allt som man kan "klunsa" om här hemma. Alltså Sten, Sax eller Påse för hela slanten. Vem som ska göra kaffe, plocka fram frukosten, byta blöja, hugga ved, laga middag osv. Har man tur skulle man kunna ligga i sängen och bli servad halva dagen men sådan tur har jag aldrig. Idag åkte jag dit på att hugga ved. Så det var bara att dra på en massa kläder och lämna familjen under duntäcket för att ge mig ut i kylan. Jag överlevde och fick komma in till frukost framdukat framför brasan, så mysigt. Liv är också med och "klunsar", skillnaden är att hon blir glad när hon vinner att byta blöja! Mammas lilla snäcka.

2 kommentarer:

  1. Å, din stackare, hugga ved som är sååååå trist. Jag har ju sån tur att min karl är en prylbög så han har ju köpt en vedklyv, värt vartenda öre säger han.

    Jag kan inte säga det för ofta- du skriver så bra. Kan inte förstå att du med barn (fler en ett) hinner skriva så ofta. Men så är ju du bäst oxå ;-)

    SvaraRadera
  2. Du hade alltid fatt vinna over mig sa hade ja fatt pyssla om dig min fina van Elin!puss

    SvaraRadera