25 februari 2009

Mamma-Intuition




Igår skulle jag och Liv ha lite tisdagsmys med ostbågar och Bolibompa. Vi brukar försöka ha det på tisdagen istället då Lillan är hos pappa hela helgen som kommer. Men Liv åt väl 3st och ville sen inte ha fler. Börjar ana oråd! Sen valde Liv att lägga sig i sängen och lyssna på en skiva istället för att titta på barnprogram.?? Vide fick sitta i fotändan och Om han var förväntansfull. Där satt han och pillade med en liten kudde och såg ut som om han vunnit högsta vinsten. Att få vara i syrrans säng. När jag tittade till de nästa gång hade storasyster somnat. Jag gick och lade mig tidigt jag med för att läsa tidningarna som ligger på hög och skriker efter att bli lästa. Nya numret av Family Living och Mama. Hann väl precis öppna en tidning så kom Liv och ville sova bredvid mig. Gick och hämtade en hink att ställa bredvid sängen. Vi kan kalla det mamma- intuition. Hörde sedan med huvudet i städskrubben hur lillan kräks ner sängen. I dag är vi hemma och pysslar och myser. Lillan känns mycket piggare. Hoppas hoppas vi andra klarar oss nu. Mattias vidtog åtgärder redan igår kväll när han tog kudde och täcke och spenderade natten på soffan. Känns extra viktigt att han får förbli frisk för ni vet väl hur det är när män blir sjuka...

3 kommentarer:

  1. Krya på kramar till Liv!!Eva

    SvaraRadera
  2. Stackars raring, inte Mattias alltså.....
    Skicka Livan bamse kramen från oss

    SvaraRadera
  3. Men vilka fina bilder du tagit min konstnarliga van...Liten sessa i sin sang!Nu ar ja brunis...hihi puss

    SvaraRadera