24 februari 2009

Städa=Tråkigt

Idag har jag storstädat hela huset. Det är verkligen ingen favorit men men... It´s a dirty job and someone has to do it. Det är däremot så skönt när det är klart. Nu är det så rent att vi skulle kunna äta middag direkt på golvet. För att hålla Vide nöjd fick han bada i diskhon.
3 saker med min lilla kille som värmer mitt hjärta just nu:
* Han har lärt sig att sitta och är så stolt å nöjd.
* Han har så nära till skratt och ett leende (precis som sin storasyster).
* Han har börjat sträcka ut sina armar mot mig när jag frågar om han vill komma.
3 sämsta sakerna just nu med min lilla Vide:
* Han har lärt sig sitta och hans stackars huvud sitter farligt till.
* När han är trött har han lagt till med ett missljud (som mormor säger) som är så irriterande.
* "Pappa är bra men mamma är bäst " Vides motto. Speciellt när jag skriver på bloggen.

2 kommentarer:

  1. öhhh...har vi verkligen varit så små så vi kunnat sitta i diskhon!? Fattar inte riktigt det alltså...puss

    SvaraRadera
  2. han börjar bli jätte lik Liv och det måste ju betyda att barnen är lik dig. Eva

    SvaraRadera