14 april 2009

Trött som få

Hjälp....Mattias ska åka till jobbet snart, han jobbar kväll. Liv skulle egentligen till dagis men fick vara hemma idag pga att snoret står som spön i backen på stackarn. På både storesyster och lillebror för den delen. Alla sjukdomar håller på att ta kål på mig. Jag känner mig trött och sliten. Ont i händerna av allt löv krattande, ont i ryggen av allt bärande och ont i huvudet från min dåliga huvudkudde. Och jag lider med all säkerhet av sömnbrist, har inte sovit en hel natt på snart 5 år! Hur ska jag göra för att orka vara den grymma mamman som jag vill vara till mina små? Jag har två lösningar som brukar få mig på riktigt bra humör och som får mig full laddad av positiv energi. Den ena är att dricka ofantliga mängder sprit och vin med mina roliga vänner och dessutom få klä upp mig lite. Kan inte komma ihåg när det hände senast. Det andra brukar vara att shoppa, egentligen vad som helst. Och utan pengar är det ej genomförbart. Vad göra? Några tips till en trött mamma Elin?!

1 kommentar:

  1. Shoppa kan ja inte gora med dig och inte dricka sprit heller. men va sags om att kaka djungel vral och ahlgrens sura bilar?! om man inte far sin somn sa ar det svart...jakligt svart. finns inget som heter sova ikapp om det kan va nan trost!puss

    SvaraRadera