22 april 2009

Ingen Bosse Rappne


Fick den här vackra Hortencian av Tessan för ett par veckor sedan, den håller på att växa ur krukan tror jag. Kan jag plantera ut den någon gång i framtiden? Cilla?!
Tänk att det var 6 minus grader natten till söndag. Mina pelargoner som jag planterat ute strök så klart med. De hade inte en chans. Nu kommer jag fega ända in i juni innan jag vågar ställa ut och plantera några nya blommor. Det här är till dig Cilla..."Kom hem, vi börjar om igen, vi glömmer allt. Där ute e´det så kallt. Kom hem!" Jag skulle behöva dina gröna grova händer och ditt intresse för att få lite fart på min trädgård. Vår altan är färdig byggd och Mattias och Liv är och handlar utemöbler nu. På fredag ska det bli 15 grader och sol så det håller jag tummarna för. Kanske att jag kan få några fräknar under helgen om jag har tur.

2 kommentarer:

  1. Hortensior är perenner och kommer att komma år efter år om du planterar ut dom i marken =). Men eftersom dom är så känsliga tror jag på´t när jag ser det, men annars är det ren fakta. Ska prova sätta ner mina i sensommar, har dom i kruka på altan först och håller tummarna att dom överlever.

    Är så nyfiken på altanen, hinner nog inte kolla in den innan Vilde haft sitt kalas. Men längtar till vi sitter på den och rapar surt efter en och annan dagens....
    puss på re

    SvaraRadera
  2. Det stammer. Ut med de nar det blir varmare sa de vanjer sig. PLantera sen ner de i jorden innan hosten kommer sa de hinner rota sig. Sen tacker du med granris el lov. Det har du val?!?
    Vattnar du med surt vatten (tror det ar hogt PH varde kan dock ha fel) blir de rosa och lagt PH blir blatt..haha Bosse har sagt sitt.Puss Solis

    SvaraRadera