22 april 2009

Kabeln är på plats

För två år sedan hade jag inte ens en mailadress. Jag hade ingen dator. Jag betalade mina räkningar på det gamla hederliga sättet och jag använde gula sidorna när jag behövde få fram ett telefonnummer. I söndags sågades det ner ett träd för mycket på vår tomt som lyckades riva ner vår telefonledning. Jag (eller jag kanske borde skriva Vi) har varit utan hemtelefon och Internet 3 hela dagar. Och nu undrar jag.. Hur f*n klarade jag mig utan Internet?! Och hur gjorde man innan det fanns mobiltelefoner? Speciellt nu, då vi är bosatta mitt i skogen. Ofta när barnen sover och Mattias jobbar kväll är det mitt sällskap i mörkret. Jag skriver på msn med mina kompisar som valt att bosätta sig i skogen de med, tyvärr inte i samma skog. Jag följer inspirerande bloggar och skrattar åt klipp på Youtube. Nu är allt i sin ordning igen! Telefonen ringer hela tiden och 1 av 3 gånger är det försäljare som jag håller på att bli galen på. Jag har även fått min dos av Solstrålen i Dubai och jag har hittat så söta träskor som jag bara måste ha. Endast 895 kr!

3 kommentarer:

  1. ledsen för det. Men å andra sidan slapp du försäljarna i 3 dagar. kram Magnus

    SvaraRadera
  2. Jag vet, trädojjorna är svin dyra...har hittat flera par jag vill ha!!! I Eskilstuna (Tosrhälla) ska det finnas en träsko butik som har alla möjliga modeller etc dit vill jag åka men det vill inte min plånbok :(

    SvaraRadera
  3. Tamefan det roligaste blogg inlagget ja last pa lange! Dar med basta...stenaldern ar forbi for varan del.Puss till Mahatma

    SvaraRadera