17 april 2009

Födelsedags pyssel




Hipp hipp hurra på Håkans födelsedag! Håkan vem? tänker ni säkert då. Det är vår granne här i Karlstorp. Och Livs nya kompis. Det riktigt tindrar i hennes ögon när hon ser honom. För med honom får hon åka fyrhjuling, tvätta hans gräsklippare och kolla på alla häftiga verktyg i hans garage. Sådant som min dotter älskar. I dag fyller han 28 år och när Liv fick höra det så började hon genast pyssla med hans present. En jätte vacker teckning (med pärlor, bokmärken och klistermärken) och ett paket som innehåller en leksak som "...inte är så rolig längre för mig men som passar Håkan." I dag är det fredag och jag känner mig glad. Solen skiner in genom våra galet skitiga fönster. I kväll ska vi äta och dricka gott och framförallt fredagsmysa med chips till Bolibompa, som lillan önskat.

4 kommentarer:

  1. Hittade en ny blogg, dessutom svensk, så hoppas det inte gjorde nåt att jag följer med den...

    SvaraRadera
  2. synd att vi bor så lång bort som vi gör! Tänk om ni kunde bara promenera över på ett gott glas rosé... Massa pussar till era underbara barn. Tänk om du skulle ta och skaffa facebook så kunde du se bilder från måndags!!! Lite sugen va??

    // Eva

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt när man känner sig så nöjd med tillvaron. Härlig var fredagen och jag önskar er en underbar lördag och söndag =)Hoppas vi ses nästa vecka

    SvaraRadera
  4. Hakan ja vem fasiken ar det...han med dammen som Mattias backa ner i...hahah
    Ha det wonderful pa Pilatus 30 ars fest.Puss i pannan

    SvaraRadera