28 mars 2009

Tuvalie


Här är min minsta och fina systerdotter Tuvalie. Hon är precis som Liv född 05 och fyller 4år i slutet på augusti. En riktigt go tjej med massor av energi och bus i kroppen. Liv och Tuvalie går på samma underbara dagis, Tom Tits, där härjar de som Ler och Långhalm. Pedagogerna där brukar säga att tjejerna inte är riktigt sig själva när den andre inte är där, sin andre hälft som de kallar det. Härom dagen när Stina hade hämtat Tuvalie från dagis och hon satt i baksätet med sin storesyster Olivia frågade hon: Olivia, kan killar vara smarta? En fråga med ett inte allför självklart svar, enligt mig. Varpå Olivia svarar: Ja, jag tror det. Tänk att den funderingen slår både liten som stor!

1 kommentar:

  1. Haha, det va det roligaste jag hört!! Längtar till Vilde börjar fundera över livet.. kommer förmodligen garva läppen av mig :-)

    SvaraRadera