18 mars 2009

Karantän

Igår när jag gick och lade mig tidigt, helt slut, hann jag bara lägga huvudet på kudden så fick jag och Mattias springa in till lillan som kräkts ner hela sängen och som pricken över i:et börjat blöda näsblod. Så hela min natt har gått åt till att assistera med hink, serva med papper och hålla i hennes hår. Men hon är en tapper krigare så när hon slog upp ögonen klockan 8 i morse så gjorde hon det som om inget hade hänt. Mammas tjej! Överlycklig för att hon skulle få dricka Cola, som hon endast får när hon har magsjuka, och glad över att höra att sin lillebror var vaken med Mattias i vardagsrummet. Så nu har vi alla i familjen drabbas och just nu är vi i karantän. Alla mår vi bättre och de små sover sött i sina sängar. Och snart så gör även jag det. God natt!

1 kommentar:

  1. ..inte visste ja att det smitta att lasa din blogg...blev oxa sjuk men inte sa mycket. Hatar att krakas dock.Nu mar ja battre!puss

    SvaraRadera