02 mars 2009

Liten blir stor


Idag när jag satt efter Bolibompa och flätade lillans blöta hår (hon vill ha ängla hår till dagis i morgon) kom det verkligen över mig hur stor hon börjar bli. Förövrigt blev det hela 6 flätor, hon har lika "tjockt" hår som sin mamma. Liv har varit hemma i dag hon är alltid ledig måndag efter pappa helg och det finns inget mysigare. Så idag har vi bara varit hemma och gosat, lekt klippt en massa i olika tidningar. Tror jag gillar den här åldern bäst än så länge. Alla åldrar har sin tjusning men 3-4åringar är både en utmaning men också så ljuvliga. Hon säger så mycket fint och roligt. Hon har massor med funderingar om allt och sen kan hon så himla mycket också. Senaste grejen är att knyta knutar. Vi har knutar på ta mig fan allt hemma. Liv knyter allt som går att knytas. Jag brukar fråga Liv innan hon somnar vad som varit bäst och även ibland vad som varit sämst. Jag får de underbaraste svaren. Idag var det bästa att vi var lediga och att vi gosade och det sämsta var att det är halt ute. För mig var det bästa all kärlek jag fått idag och det sämsta är att jag ramlade och fick en lårkaka. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar