22 februari 2011

Kul kille

Jag har skrivit så mycket om mina barn på bloggen så för er som känner att ni hört tillräckligt kan blunda och för er andra ska ni få läsa ett inlägg om min son. Såg honom i söndags plocka fram ett pussel från Livs rum. Han satte sig på golvet och jag frågade om jag skulle ta fram ett annat pussel då detta var ett typ 100 bitars pussel. Han svarar: Nej tack mamma. Bitarna pusslar han sedan ihop i en enda röra men han gör det själv och ser väldigt nöjd ut för varje bit som "passar in". Efter en stund blir han akut kissnödig så han springer in till pottan i badrummet och sen hör man en ljuvstämma sjungandes: Här sitter jag i lugn och ro och bara vilar mig, snickerboa hoppfallera å snickerboa hoppfallerej..... Och är det någon som verkligen kan sitta i lugn och ro på pottan så är det han, ingen brådska i världen. Han sjunger så gott som hela dagarna, gör en hel del märkliga saker och fastnar minst en gång om dagen på konstiga ställen. För att inte tala om den gången då han fastnade med snoppen i ett DVD fodral. Han får mig att skratta varje dag med sin otroliga humor och sina påhitt♥ Älskar dig Herr Odd

2 kommentarer:

  1. jag vet ju inte mycket om barn men han verkar vara en riktig liten filur den dar vide...va ska det bli av honom mantro?!xx

    SvaraRadera
  2. Gullunge!
    Det är så kul att du hinner få fram kameran vid hans tokdåd. Älskar att läsa om skruttungarna!!

    SvaraRadera