06 maj 2010

Saknad

Idag var det extra jobbigt att lämna Liv, saknar henne redan♥ Låt de här fyra dagarna gå fort. Det har börjat märkas mer och mer att även Vide känner av att hans syster saknas här hemma när hon är borta. Han leker i hennes rum och klättrar upp i hennes säng och kramar om gosnallen. Det var den första han fråga efter när jag kom och hämtade honom på dagis idag. Liv, mamma Liv? sa han och letade med blicken efter henne. Idag jobbar M långpanna så jag sitter nu själv i soffan och Vide har somnat så det är knäpp tyst hemma. Jag har tusen tankar som far genom mitt huvud, har en del beslut att fatta och det är det värsta jag vet. Jag har så svårt att bestämma mig. Och sen är jag livrädd att jag väljer fel. Kan inte bara någon bestämma åt mig?!

3 kommentarer:

  1. Stora syster.. Lider med dig. Önskar att jag något kunde göra. Det måste ordna sig. Älskar dig

    SvaraRadera
  2. Du vet vad jag tycker om en del av dina beslut :-) Å du vet att jag finns här med exakt samma tankar som du har varannan helg. Det är så jävla jobbigt och blir ju inte lättare direkt. Rasmus är likadan, tycker det är väldigt konstigt på fredagarna när vi inte går och hämtar Emma på hennes avdelning på dagis :-( Blä.. Älskar dig. Din för evigt

    SvaraRadera
  3. Du är så underbar med barnen, och Liv älskar nog att komma hem till er igen. Tänk att hon har något att längta till på söndag när hon kommer hem igen. Och framförallt längta till nästa helg, då ska hon få ett så fint kalas. Vi längtar!!! Puss

    SvaraRadera