01 oktober 2009

Apskaft!

Att jag har ett dåligt morgonhumör det är inget nytt och jag kan erkänna att jag kan uppfattas som sur innan jag ätit frukost, eller alltid när jag börjar bli hungrig.Men någon som också har ett riktigt risigt morgonhumör är min sambo men han erkänner det gärna inte. Han borde för husfridens skull få frukost på sängen varje dag eller kanske det räcker med att jag lägger en trave med salta kex på nattduksbordet, lite som när jag var gravid (för att hindra halsbrännan). Apskaft är förövrigt ett underskattat bra ord iaf för mig som svär på tok för mycket och har två barn som är som svampar. Ett annat bra ord är min första svordom som barn. Arselpetare! Rätt oskyldigt men när man tänker på innerbörden är det ju riktigt äckligt. Ungefär som uttrycket "Att banka skiten ur någon", har du någon gång tänkt på innerbörden?

2 kommentarer:

  1. nej men usch....banka skiten....herregud tur msn inte anvander det dagligen.x

    SvaraRadera
  2. HAHAHA första gången jag såg det dära på mjölk paketen skrattade jag typ oavbrutet i 10 min :D
    jag ba vadfan är ett apskaft (Y)

    SvaraRadera