02 maj 2009

Möhippa





Den 16 maj är det dags för min kompis Madeleine Larsson att bli fru Källström. Så idag var det dags för hennes möhippa. Vi möttes upp kl 9.45 och hade sedan en fantastiskt härlig dag i solen. Den innehöll lite av allt som tillhör en möhippa men av den snällare och lugnare sorten då vi var ett gäng innehållande 2 gravida och 2 mammor till små bebisar och en tjej med lilla Ida 2 månader som snällt fick följa med. Halv 4 då skulle tjejerna gå på Hotell Skogshöjds Spa men då valde jag att åka hem för att få lite lördag med mina barn och Mattias. Jag har kommit på att jag är för snäll, eller tråkig om man hellre vill kalla det för det, för möhippor. Så för er mina vänner som läser detta, om jag någon gång får för mig att gifta mig och om min sambo får för sig att han vill gifta sig med mig. Så vill jag alltså inte gå runt och se fånig ut i ett hopplock av skumma kläder, göra otroligt pinsamma saker offentligt eller göra något som jag är livrädd för. Däremot kan jag tänka mig en hel dag med onödigt stora mängder champagne i kombination med mina fina vänner och en massa skratt.

1 kommentar:

  1. Trodde inte det va nan som gjorde sanna omorderna mohippor langre. 90-tal...javisst
    Ja bjuder bara pa bubbel, choklad och hallon!puss cilla

    SvaraRadera