01 september 2010

Lavendel♥

I morse stod det endast 7 grader på termometern. Det går inte längre att förneka det, hösten är här! Egentligen så tycker jag om hösten och allt som hör till men i år så känner jag mig snuvad på sommaren. De få veckorna vi hade galen högsommar värmen då jobbade jag. Nu är det bara till att plocka fram varma tröjor, fylla på ljusförrådet och plocka undan utemöblerna. I dag klippte jag lite lavendel från rabatten som Liv fick i en vas i sitt rum och jag gjorde även en glasburk med lavendelsocker till min sambo♥ En positiv sak med hösten är att man kan med gott samvete ta på sig mössan och förneka att man ser ut som en risbuske i håret.

2 kommentarer:

  1. Jag läste någonstans att "risbuske" ska bli modernt i höst. Jag står och velar om jag ska välja det eller "mammafrilla" hehe..
    Hösten är mysig med koftor, värmeljus och te. mmmm...

    SvaraRadera
  2. Fan har man inte risbuske till har varje morgon nar man vaknar...haha.x Cilla

    SvaraRadera