24 november 2009

Hur kom den dit?

Livs och min konversation kl. 07.55, måndag morgon i bilen på väg till dagis:

-Hur kommer bebisen in i magen mamma?
-Det är bättre du frågar pappa, han är mycket bättre på att förklara, svarar jag (Fegt, jag vet)
-Ok då tror jag att jag ringer honom direkt, säger Liv
Efter att Liv ställt frågan till sin pappa hör jag hur det blir en lång tystnad i luren sen svarar han:
-Det är nog lättast att förklara om vi lånar en bok Liv. (Smart svar, varför kom jag inte på det)
Hon nöjer sig med det svaret och säger sedan:
-Jag tror att det är för att man äter och äter och äter så mycket och så blir det ett barn av maten. Och ibland kommer det ut en ljus och ibland en mörk.

2 kommentarer:

  1. Påminner mej om en liten dialog för många år sedan som fortfarande får mej att fnittra:

    Mattias(5-6år) "-Jag vet var bebisar kommer ut.
    Kossor har ett hål där kalvar kommer ut och mammor har också ett hål där bebisar kommer ut.
    Men jag undrar hur dom kommer in?? "

    Magnus(3-4år) "-Jag tror dom kommer in genom samma hål"

    SvaraRadera
  2. hahaha, söta lilla liv! så måste det ju vara ;-)

    SvaraRadera