17 december 2010

Ledsen

Tänk att en människa kan bli så styrd av någon annan. Så pass manipulerad att han slutat tänka själv. Alla handlingar, alla ord och alla värderingar är hennes. Tänk att jag en gång tyckte om honom mycket och han mig, hur blev det så här? Vi måste stanna upp och börja se framåt istället för att blicka bakåt. Vad som är gjort är gjort och det kan inte bli sämre än så här. När vi nu har nått botten borde inte vi båda vilja ta oss upp och hitta tillbaka till det som var så bra? Jag orkar inte dra lasset själv du måste ju också vilja lika mycket. Vad tjänar du på att vara elak mot mig och leta fel och brister i mig. Det är viktigt att kunna gå till sig själv också att ransaka sig själv. Det är osunt att leva på det här sättet och förr eller senare så brakar det ihop det är jag helt övertygad om. Det är dags att du hittar tillbaka till dig själv och förstår var du ska lägga din energi och vad du ska fokusera på, för det har du glömt bort. Och för det är jag otroligt ledsen.

4 kommentarer:

  1. Kärlek till dig min fina vän.. Allt har sin tid for a reason. De kommer att ordna sig.I hope. Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Du är stark älskling... ...Det kommer bli bra!!

    SvaraRadera
  3. Stå på dig gumman, du är så stark som orkar, för det gör du även om det inte känns så just nu. Försök tänka att det är hans förlust, även om jag förstår dina tankar om lillan. Men jag är ett levende bevis för att man kan må så otroligt bra ändå, även om det inte är det man strävar efter, hoppas du förstår vad jag menar. Du är den bästa mamman av alla i hela världen, du gör allt du kan och det är det viktiga. Puss min älskade, ring om vill prata om idioten!!!!

    SvaraRadera
  4. Det är bara han som kommer förlora på detta. Tids nog kommer Liv själv ta ställning. Han har dåliga rådgivare som mamma säger.Det är synd bara att han har slutat prioritera Liv. För att vara en smart kille. Beter han sig jävligt korkat. Kram Stora syster

    SvaraRadera