22 juni 2009

Jag är Pettsson


Liv och jag hade en mysig bio date igår och tittade på Pettsson och Findus Glömligheter. Liv säger att den handlar om att de har kuddkrig. Kan inte minnas att jag såg något kuddkrig?! Men det måste väl skett under de 5 minuterna som jag sov med Liv i knät. Jag somnade när jag var på bio med min dotter! Det måste varit en kombination av trötthet och total avslapppning av att bara ha ett barn att hålla reda på. Det barnet som sitter kvar på en och samma plats i 1 timme och tio minuter. Liv brukar fråga vem man vill vara när vi tittar på film eller ett tv program och när vi leker. Den här gången fick jag tilldelat att vara Pettsson och Liv ville vara Findus. Vide han får alltid vara Ida när hon leker Emil i Lönneberga eller Annika när Liv leker Pippi Långstrump. På Livs nattlinne med tre sagoprinsessor på så är Liv Askungen, Mattias Törnrosa och jag Snövit. Det räckte inte till Vide men Liv löste det genom att låta Vide vara den lilla rosetten högst upp på nattlinnet. Syskonkärlek.

1 kommentar: