27 januari 2009

Min kära sambo

I dag har jag städat. Jag passade på medans Lillan var på dagis och Vide sov. När jag bytte sängkläder frågade jag Mattias om han ville komma och göra mig sällskap när jag bäddade, mest som en pik för att han att i godan ro satt och drack kaffe. Det var där missförståndet skedde.
Jag sa:
-Kom och gör mig sällskap.
Jag menade:
-Kom och hjälp till!
Mattias kom in i sovrummet, tog med sig sin kaffekopp och ställde sig och drack kaffe och tittade på.
Så de kanske har rätt killarna när de säger att vi tjejer är svåra att förstå sig på.
Men ärligt..Ska man verkligen behöva fråga om hjälp? Han sover väl också där i sängen.
Vissa saker ser de bara inte, våra sambos. När det är dags att byta sängkläder, när man bör byta handdukar i badrummet osv.
Men vi älskar de och det är därför vi lär oss att se mellan fingrarna. och gräset är inte grönare på andra sidan.

1 kommentar:

  1. ha ha tror ja dor...sa det ar alltsa inte bara ja som har problem att fa hjalp med att byta sangklader.Jag brukar fa till svar...Im busy..busy med va fan da svarar ja...mitt data spel...Englands manager!Va ar en bal pa slottet...Puss

    SvaraRadera